سیستم تلفنی ویپ چیست ؟

ما در اینجا قصد داریم علاوه بر معرفی سیستم تلفنی ویپ، مزایای VOIP برای کسب و کارها، قابلیت ها و امکانات یک سیستم تلفنی VOIP قدرتمند و هزینه راه اندازی سیستم VOIP ، شما را با مرکز تماس ویپ و تفاوت های این دو سیستم با یکدیگر آشنا کنیم تا بتوانید سیستم تلفنی خود را به درستی انتخاب و پیاده سازی کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

با گسترش روز افزون تکنولوژی، ارائه خطوط تلفنی نسل جدید VOIP تحت عنوان خط تلفن اینترنتی و اهمیت یافتن دورکاری، امروزه سیستم تلفنی ویپ و مرکز تماس VOIP به سرعت در حال جایگزینی با سانترال های آنالوگ بوده و این سیستم تلفنی به سبب برخورداری از قابلیت ها و امکانات کاربردی، توسعه، پیشرفت و کاهش هزینه های سازمان ها را به دنبال خواهد داشت.

مرکز تلفن ویپ که با نام IPPBX نیز شناخته می شود با روش های مختلف به صورت سخت افزاری و نرم افزاری قابل پیاده سازی می باشد. هرگز یک نسخه واحد برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ همه سازمان ها و کسب و کارها وجود نخواهد داشت. نصب سیستم تلفنی VOIP با توجه به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، زیرساخت شبکه کامپیوتری، نوع و تعداد خطوط تلفنی و از همه مهمتر نیازمندی های یک سازمان صورت می پذیرد. در صورتی که قصد پیاده سازی یک مرکز تلفن VOIP قدرتمند و بی نقص دارید پیشنهاد می کنیم حتما از یک مشاور VOIP متخصص و با سواد کمک بگیرید تا شما را برای انتخاب سخت افزار و نرم افزار مناسب راهنمایی کند.

سیستم تلفنی ویپ

کاربردهای سیستم تلفنی ویپ :

سیستم تلفنی ویپ به سرعت در حال جایگزینی با سانترال های آنالوگ است. این سیستم تلفنی قدرتمند می تواند به کلیه کسب و کارهایی که از طریق تلفن با مشتریانشان در ارتباط هستند کمک کند. به بیان دیگر هر کسب و کاری که خط تلفن دارد به نحوی به مرکز تلفن ویپ نیز نیازمند است. سیستم تلفنی ویپ دارای قابلیت ها و امکانات فراوانی بوده که شرکت ها ، سازمان ها و کسب و کارها با توجه به نیازهای خود می توانند از آن استفاده کنند. جلب رضایتمندی مشتریان، توسعه کسب و کار، کاهش هزینه ها سازمانی، کاهش هزینه های تلفنی، افزایش فروش و جذب مشتریان جدید که از مهمترین مزایای پیاده سازی مرکز تلفن ویپ به شمار می رود، می تواند نظر مدیر هر کسب و کاری را به خود جلب کند.

 مدیران کسب و کارها با به کارگیری قابلیت های سیستم تلفنی ویپ قادر خواهند بود کارمندان خود را به بهترین شکل مدیریت کنند، در راستای آموزش و بهینه سازی عملکرد پرسنل خود قدم بردارند و با افزایش رضایتمندی مشتریان خود زمینه را برای بهینه سازی عملکرد سازمان خود فراهم کنند. امروزه سیستم تلفنی VOIP از مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای کسب و کارها به شمار می رود. مرکز تلفن ویپ با اوج گیری ویروس کرونا و نیازمندی کسب و کارها به دورکاری بیش از پیش مورد استقبال مدیران سازمان ها و شرکت ها قرار گرفت. در ادامه به برخی از مهمترین قابلیت های سیستم تلفنی ویپ اشاره خواهیم کرد. ( ما در ویپ دان با ارائه مشاور های رایگان، راهنمای شما در پیاده سازی یک مرکز تلفن VOIP و مرکز تماس VOIP قدرتمند و پایدار خواهیم بود. )

مرکز تماس ویپ چیست ؟

مرکز تماس یا کال سنتر به سیستمی اطلاق می شود که وظیفه اصلی آن مدیریت و کنترل بخش قابل توجهی از تماس های تلفنی ورودی و بعضا خروجی یک سازمان است که اغلب به منظور ارائه خدمات پشتیبانی محصول، پاسخویی به سوالات و درخواست های مخاطبین و یا بازاریابی صورت می پذیرد. مرکز تماس ویپ در ذهن ما یک اتاق و یا دفتری را به تصویر می کشد که تعدادی اپراتور پاسخگو با یک سیستم کامپیوتری و هدست تحت مدیریت فردی با سمت مدیر مرکز تماس آماده پاسخگوی به سوالات و درخواست های تماس گیرندگان هستند.

به عنوان مثال یک شرکت تولید کننده خودرو به منظور پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش محصولات خود، مرکز تماس یا اصطلاحا کال سنتر راه اندازی می کند تا با رفع مشلات مشتریان خود علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی مشتریان، آنها را به یک مشتری وفادار و مشعوف تبدیل کند. کسب و کارهای بزرگ به خوبی می دانند مشتری یکی از بزرگترین سرمایه آنها بوده و در تبلیغات دهان به دهان که از بهترین شیوه تبلیغات و جذب مشتری است به آنها کمک می کند. در گونه دیگری از مرکز تماس ها، این سیستم با هدف مدیریت و کنترل تماس های خروجی که بیشتر به منظور بازاریابی صورت می پذیرد، پیاده سازی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای مرکز تماس ویپ

 

نظارت بر عملکرد کارکنان: مرکز تماس ویپ زمینه های توسعه و پیشرفت را برای کسب و کارها فراهم می کند. کال سنترها ابزارهای بسیاری کاربردی در اختیار مدیران فروش، مدیران پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت ها و سازمان ها قرار می دهند. قابلیت هایی که به مدیران کمک می کند بر فعالیت های کارکنان خود نظارت کرده و عملکرد آنها را به صورت مستمر پایش و بررسی کنند.

آموزش پرسنل: اپراتورهای پاسخگوی تلفنی نیاز به آموزش دارند. مدیران واحدهای فروش و پشتیبانی باید در جریان نقاط ضعف و قوت کارکنان خود قرار بگیرند تا راه حلی برای بهبود نقاط ضعف آنها پیدا کنند. مرکز تماس ویپ با قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به مدیران سازمان ها کمک می کند تا به مکالمات پرسنل خود با مشتریان گوش کنند و در جریان نقاط ضعف و قوت آنها قرار بگیرند.

افزایش رضایتمندی مشتریان: یک مرکز تماس ویپ قدرتمند رضایتمندی مشتریان را نیز افزایش می دهد. یکی از قابلیت های کاربردی مرکز تماس ویپ، نظرسنجی پس از تماس است که به مشتریان اجازه می دهد تا به نحوه پاسخگویی اپراتور امتیاز داده و مراتب رضایت خود را به اطلاع سازمان برسانند. مشتریان راضی مستعد تبدیل شدن به مشتریان وفادار هستند. فراموش نکنید که مشتریان وفادار با خرید های مکرر و تبلیغات دهان به دهان، می توانند کسب و کار شما را متحول کنند.

بهبود فعالیت های فروش سازمان: مرکز تماس ویپ قابلیت اتصال به نرم افزار CRM و اتوماسیون های اداری را دارد. از مهمترین مزایای این قابلیت، امکان مشاهده تماس های ورودی توسط اپراتورها به صورت پاپ آپ بر روی مانیتور است. اگر فرد تماس گیرنده قبلا در نرم افزار CRM ثبت شده باشد، اپراتور قبل از پاسخگویی می توانند در جریان مشخصات تماس گیرنده قرار بگیرد. یکی از تکنیک های فروش بردن نام مخاطب به هنگام پاسخگویی به تماس تلفنی آنهاست ( برای مثال: آقای محمدی سلام، در خدمت شما هستم ) قابلیت پاپ آپ تماس های تلفنی، امکان استفاده از این تکنیک فروش را بری فروشندگان فراهم می کند.

ایجاد بستر دورکاری کارمندان: از مهمترین و برترین ویژگی های مرکز تماس VOIP، امکان ایجاد دورکاری برای اپراتورهای تلفنیست. با پیاده سازی یک کال سنتر تحت شبکه قدرتمند به راحتی می توانید بستر دورکاری و کار در منزل را برای کارمندان خود فراهم کنید. کارمندانی که تخصص کافی دارند اما رفت و آمد تا محل شرکت برای آنها دشوار است. احتمالا پیش آمده که نیروی متخصصی یافته اید اما در شهر دیگری زندگی می کند. یا کارمندان خانم متخصص و با سوادی که بچه دارند و به همین دلیل امکان حضور در محل کار ندارند. با نصب و راه اندازی مرکز تماس VOIP به راحتی می توانید از همه ظرفیت ها و نیروهای متخصص حتی در شهرهای دیگر استفاده کنید.

بهبود فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی: ما در عصری زندگی می کنیم که مدیران فروش و مدیران بازاریابی برای افزایش فروش و جذب مشتری بیش از هر زمان دیگری به داده های صحیح از مشتریان نیاز دارند. داده های واقعی هستند که آنها را از نحوه خریدهای مشتریان، الگوهای رفتاری آنها، میزان اثربخشی تبلیغات و استراتژی های بازاریابی آگاه می کند. خوب می دانیم که از مهمترین راه های ارتباطی مشتریان با یک سازمان تلفن است. مرکز تماس VOIP با ارائه گزارش های دقیق از تعداد تماس های تلفنی یک سازمان، ساعات ترافیک تماس و تعدد تماس ها در بازه های زمانی مختلف به راحتی می تواند مدیران فروش و بازاریابی را برای آگاهی از اثربخشی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود یاری کند.

 

مهمترین قابلیت های مرکز تماس ویپ :

 

مانیتورینگ زنده : یکی از مهمترین و کاربردی ترین قابلیت های مرکز تماس ویپ مانیتورینگ زنده است. این قابلیت امکان مشاهده آنلاین و زنده وضعیت تماس ها، وضعیت صف ها، اپراتورهای پاسخگو و تعداد افراد منتظر در صف را فراهم می کند. مدیر مرکز تماس ویپ با این قابلیت می تواند نظارت کاملی به صورت لحظه ای بر روند عملکرد مرکز تماس یا کال سنتر داشته باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل برای حل آن اقدام کند.

مدیریت شیفت های کاری : مرکز تماس ویپ به شما اجازه می دهد تا شیف های کاری گوناگون در کال سنتر تعریف کنید. به واسطه این قابلیت، اپراتورها در شیف های کاری مختلف می توانند وارد مرکز تلفن ویپ شوند و در انتهای زمان کاری، گزارش عملکرد آنها به صورت مجزا بررسی شود.

گزارشات تماس : گزارشات تماس از دیگر قابلیت های مهم مرکز تماس VOIP است. قابلیتی مهم در کال سنتر که گزارش دقیق از تعداد تماس های پاسخ داده شده، بی پاسخ و گزارشات نموداری و گرافیکی از تماس ها در بازه های زمانی مختلف، اپراتورهای پاسخگو و صف های انتظار تماس را ارائه می دهد. گزارشات تماس به شما می گویند که تماس گیرندگان چقدر در صف انتظار منتظر مانند و اپراتورهای پاسخگو در مرکز تماس ویپ چه عملکردی داشتند. عملکرد افراد با جزئیات در دسترس مدیر کال سنتر خواهد بود.

نظرسنجی پس از تماس : قابلیتی از مرکز تماس ویپ که به مخاطبین و تماس گیرندگان اجازه می دهد تا میزان رضایتمندی خود از نحوه پاسخگویی اپراتور را با امتیاز مشخص کنند. این قابلیت نقش به سزایی در مدیریت اپراتورها و بررسی سطح عملکرد آنها داشته و همچنین رضایتمندی مشتریان را نیز افزایش خواهد داد.

ورود و خروج خودکار از صف : به کمک این قابلیت اپراتورهای مرکز تماس ویپ می توانند به صورت خودکار وارد صف شده و همچنین صف انتظار را ترک کنند.

تلفن گویا :  تلفن گویا در مرکز تماس ویپ به عنوان یک منشی هوشمند در مرکز تماس ویپ، تماس گیرندگان را راهنمایی کرده و به واحدهای مورد نظر وصل می کند.

درخواست کمک اپراتور : به کمک این قابلیت اپراتورهای کال سنتر می توانند از دیگر همکاران خود درخواست کمک کنند به نحوی که این موضوع از دید تماس گیرنده پنهان بماند. به طور مثال اپراتوری که در مرکز تماس ویپ پاسخگوی تماس گیرنده است با سوالی مواجه می شود که جواب آن را نمی داند. او از مدیر مرکز تماس درخواست کمک کرده و مدیر مرکز تماس به صورت تلفنی او را راهنمایی خواهد کرد.

ضبط مکالمات تلفنی : مرکز تماس ویپ به کمک این قابلیت، مکالمات تماس گیرندکان با اپراتورهای پاسخگو را ضبط کرده و در سیستم ذخیره می کند.

تعیین ساعات کاری : مرکز تماس ویپ با این قابلیت، امکان تعریف ساعات کاری سازمان، زمان استراحت کارمندان و تعطیلی شرکت را در سیستم فراهم کرده و به اطلاع تماس گیرندگان می رساند.

شنود و نجوا مکالمات : مدیر مرکز تماس به منظور مدیریت اپراتورها و بررسی عملکرد تلفنی آنها به کمک این قابلیت می تواند صدای آنها به هنگام مکالمه با تماس گیرندگان را بشنود و یا با آنها صحبت کند.

ارتباط با CRM : یکی از مهمترین قابلیت های مرکز تماس VOIP ارتباط این سیستم با نرم افزار CRM به منظور ارائه خدمات و پاسخگویی بهتر به مخاطبین است.

پخش آوای انتظار : این قابلیت در مرکز تماس ویپ به سازمان ها کمک می کند تا یک موسیقی و یا پیام صوتی مشخص نظیر آگهی های تبلیغاتی را در زمان انتظار تماس گیرندگان در صف، برای آنها پخش کند .

صندوق صوتی : این قابلیت امکان دریافت پیام صوتی تماس گیرندگان در صورتی که اپراتور مشغول بوده و یا امکان پاسخگویی به تماس را نداشته باشد فراهم می کند.

ارسال پیامک : به کمک این قابلیت می توانید برای تماس گیرندگان به هنگام تماس و یا پس از تماس آنها با سازمان، پیامک ارسال کنید.

تعیین نحوه توزیع تماس : این قابلیت به مدیر کال سنتر ویپ کمک می کند تا نحوه توزیع تماس های ورودی بین اپراتورهای پاسخگو را مشخص کند.

انتقال تماس : انتقال تماس در مرکز تماس VOIP زمینه را برای انتقال تماس های ورودی یک اپراتور به اپراتورهای دیگر در صورت عدم توانایی پاسخگویی وی فراهم می کند.

تعیین سطح دسترسی کاربران : مدیر مرکز تماس ویپ می تواند برای کاربران سیستم سطوح دسترسی مشخص کند تا آنها با ورود به نرم افزار مرکز تماس، فقط به بخش هایی که مشخص شده دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی از دورکاری : کال سنتر ویپ باید توانایی فراهم سازی بستر دورکاری برای اپراتورها را داشته باشد تا آنها بتوانند در محلی غیر از محیط کار نظیر منزل از سیستم استفاده کنند.

ارسال پیام صوتی انبوه : ارسال پیام انبوه که با نام اتو دایلر نیز در مرکز تماس ویپ شناخته می شود می تواند با تعداد مشخصی شماره تماس بگیرند و پیام صوتی معینی را برای آنها پخش کند.

مقایسه مرکز تلفن ویپ و مرکز تماس ویپ :

 

اشتباه نکنید! مرکز تماس ویپ معنا و مفهوم یکسانی با مرکز تلفن ویپ ندارد. IPPBX ها با Call Center ها عملکرد و کاربردی متفاوت دارند. متاسفانه افراد زیادی به اشتباه تصور می کنند مرکز تلفن VOIP و مرکز تماس VOIP معنا و مفهوم یکسانی داشته و کارآیی این این دو سیستم مشابه یکدیگر است. اگرچه بسیاری از قابلیت ها و امکانات دو سیستم مشابه یکدیگر هستند، اما عملکرد این دو سیستم کاملا با یکدیگر متفاوت است.

همانطور که اشاره کردیم مرکز تماس ویپ اغلب با هدف مدیریت تماس های ورودی و خروجی سازمان به منظور تسهیل در ارائه خدمات پشتیبانی تلفنی به مشتریان و مخاطبین مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که مرکز تلفن ویپ با قابلیت ها و امکانات فراوان، وظایف به مراتب بیشتر، نظیر ایجاد داخلی تلفنی برای کارمندان بخش های مختلف سازمان، برقراری ارتباط تلفنی میان دفاتر مختلف سازمان در نقاط جغرافیایی مختلف، ایجاد کنفرانس های صوتی و تصویری، راه اندازی تلفن گویا، فراهم سازی بستر دورکاری، راه اندازی سیستم پیجینگ، اطلاع رسانی هوشمند، فکس نرم افزاری، ایجاد دسترسی های ویژه برای نحو استفاده کارمندان بخش های مختلف سازمان از خطوط تلفنی، دریافت گزارشات ویژه از عملکرد تلفنی کارکنان سازمان و … را بر عهده دارد. قابلیت صف انتظار تماس در مرکز تلفن ویپ نیز نمونه کوچک و با امکانات محدود و حداقلی از یک مرکز تماس می باشد.

مزایای سیستم تلفنی ویپ

افزایش رضایتمندی مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار

افزایش فروش و کمک به توسعه و پیشرفت سازمان

کاهش هزینه های سازمانی با دورکاری

کاهش هزینه های تلفنی سازمان

بازاریابی تلفنی هدفمند و جذب مشتریان راغب

اطلاع رسانی هوشمند و بهبود عملکرد سازمانی

افزایش کیفیت مکالمات تلفنی و تسهیل در ارتباط با مشتریان

نظارت بر عملکرد تلفنی کارمندان و مدیریت آسانتر پرسنل

قابلیت ها و امکانات سیستم تلفنی ویپ

ضبط مکالمات تلفنی

با قابلیت ضبط مکالمات در سیستم تلفنی VOIP قادر خواهید بود کلیه مکالمات داخلی ، ورودی و خروجی از سیستم تلفنی را ضبط کرده و ذخیره نمایید. این قابلیت امکان آموزش پرسنل ، کنترل مکالمات کارمندان و افزایش سطح کیفی پاسخگویی کارمندان به مشتریان را فراهم می سازد

ادامه مطلب

صف انتظار مکالمه

هرگاه تعداد تماس گیرندگان از اپراتور های پاسخگو بیستر باشد ، صف انتظار مکالمه در سیستم تلفنی ویپ آنها را در صف قرار داده و به محض آزاد شدن یک داخلی آنها به اپراتورهای پاسخگو ارجاع میدهد. این قابلیت سبب رضایتمندی مشتریان و از دست نرفتن تماس ها می شود

ادامه مطلب

تلفن گویا

تلفن گویا یا منشی هوشمند از قابلیت های سیستم تلفنی ویپ است که امکان برقراری ارتباط تماس گیرندگان با داخلی واحدهای مختلف را فراهم کرده و یا به صورت اطلاع رسانی خودکار پیام های شما را برای مخاطبین پخش می کند. اپراتوری خودکار و اطلاع رسانی هوشمند دو بخش مهم تلفن گویا هستند

ادامه مطلب

کنفرانس تلفنی

کنفرانس صوتی و تصویری در مرکز تلفن ویپ و مرکز تماس VOIP زمینه را برای برقراری تماس همزمان بین بیشتر از 2 نفر فراهم می سازد. این ماژول کاربردی در سیستم تلفنی ویپ ، علی الخصوص در دوران کرونایی زمینه ساز برگزاری جلسات به صورت غیر حضوری و در فواصل مختلف شده است.

ارتباط بین دفاتر

با راه اندازی سیستم تلفنی VOIP قادر خواهید بود ارتباط رایگان تلفنی به صورت داخلی بین دفاتر و شعب خود برقرار نمایید و هزینه های تلفنی را کاهش دهید. از دیگر مزایای این قابلیت، متمرکز نمودن مرکز تلفن در دفتر مرکزی و ارجاع تماس ها به شعب مورد نظر تماس گیرندگان است.

ادامه مطلب

داخلی روی موبایل

از مهمترین قابلیت های سیستم تلفنی ویپ امکان ایجاد داخلی بر روی گوشی تلفن همراه می باشد. با این قابلیت قادر خواهید بود از بیرون از شرکت با کارمندان حاضر در مجموعه مکالمه داخلی رایگان داشته و همچنین به خطوط تلفنی شرکت دسترسی داشته باشید.

ادامه مطلب

فکس نرم افزاری

فکس نرم افزاری امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس سخت افزاری را در سیستم تلفنی VOIP فراهم می سازد. هر یک از کاربران می توانند فکس های خود را از طریق نرم افزار به صورت عکس یا PDF ارسال کرده و یا دریافت کنند

انتقال تماس

به کمک این قابلیت میتوانید تماس های یک داخلی را به داخلی دیگر و یا یک شماره تلفن دیگر انتقال دهید. این قابلیت مرکز تلفن ویپ در مواقعی که کاربر پشت میز خود نبوده و امکان پاسخگویی به تماس های ورودی داخلی خود را ندارد بسیار پر کاربرد می باشد

ارسال پیامک

با این قابلیت می توانید برای تماس گیرندگان، پس از اتمام مکالمه پیامک ارسال کنید. برای مثال برخی از شرکت ها در پایان مکالمه با ارسال پیامک از مشتریان خود برای تماس آنها و یا خرید آنها قدردانی می کنند و یا لیست خدمات و محصولات خود را از طریق پیامک برا آنها ارسال می کنند.

پشتیبانی از کلیه خطوط تلفنی

سیستم تلفنی ویپ باید امکان پشتیبانی از تمام خطوط تلفنی را داشته باشد. شما می توانید خط تلفن شهری آنالوگ، خط تلفن اینترنتی، خط تلفن E1 و خط تلفن سیپ ترانک مخابرات را به سیستم تلفنی ویپ متصل کنید و از آنها در مرکز تلفن ویپ خود استفاده نمایید.

ادامه مطلب

ارسال پیام صوتی

ارسال پیام صوتی انبوه اغلب به صورت یک ماژول نرم افزاری بر روی سیستم تلفنی VOIP ارائه می شود و به منظور اطلاع رسانی به تعداد زیادی شماره تلفن و یا بازاریابی تلفنی مورد استفاده قرار می گیرد. این قابلیت را با نام اتودایلر و یا تماس گیر خودکار نیز می شناسند.

ارتباط با CRM

سیستم تلفن ویپ با اتصال به نرم افزار CRM کسب و کارها را برای ارتباط هرچه بهتر و با کیفیت تر با مشتریان خود یاری می کند. امکان ذخیره گزارشات تماس در پرونده مشتری، تماس از طریق Click To Call بدونه شماره گیری دستی و PopUp تماس ها از مهمترین مزایای این یکپارچه سازی است.

ادامه مطلب

مانیتورینگ زنده

با این قابلیت می توانید وضعیت تمام تماس های داخلی، ورودی و خروجی سیستم و وضعیت صف های انتظار مکالمه را به صورت آنلاین مشاهده و بررسی کنید. علاوه بر این، امکان رصد عملکرد تلفنی اپراتورها و کارمندان مجموعه فراهم می گردد. این قابلیت بسیار پرکاربرد در مرکز تماس است.

تماس از روی سایت

این قابلیت را با نام های فون وب و گفت و گوی آنلاین از روی سایت نیز می شناسند. با این قابلیت می توانید دکمه تماس با ما بر روی سایت خود قرار داده و یک داخلی تلفنی به آن اختصاص دهید. مشتریان با کلیک بر روی این دکمه به صورت رایگان با شما تماس گرفته و مکالمه می کنند.

گزارشات تماس

سیستم تلفنی ویپ گزارش کاملی از تمام تماس های داخلی، ورودی و خروجی سیستم به شما می دهد. می توانید گزارش کاملی از صف های انتظار مکالمه و تماس های تلفنی بر اساس شماره های ورودی، داخلی ها و بر اساس تاریخ های گوناگون از سیستم تلفنی ویپ گرفته و ذخیره کنید.

تعریف کاربر

سیستم تلفنی ویپ امکان تعریف کاربر و گروه های کاربری با سطوح دسترسی مختلف را برای شما فراهم می کند. به عنوان مثال می توانید برای منشی، یک کاربر تعریف کنید که فقط امکان مشاهده، ارسال و دریافت فکس های سیستم را داشته و قادر به مشاهده سایر بخش های نرم افزار نباشد.

نظرسنجی پس از تماس

قابلیت نظرسنجی پس از تماس به تماس گیرندگان اجازه می دهد پس از پایان مکالمه به نحوه پاسخگویی اپراتور امتیاز دهند. همچنین علت نارضایتی خود را می توانند به صورت یک پیام صوتی اعلام کنند. مدیر سیستم نیز قادر است از نظرسنجی های صورت گرفته گزارش گیری کند

ایجاد داخلی تلفنی نامحدود

سیستم تلفنی ویپ به شما اجازه می دهد به هر تعدادی که نیاز دارید داخلی تلفنی ایجاد کنید و این داخلی ها را به پرسنل و بخش ها مختلف سازمان اختصاص دهید. در سانترال های آنالوگ قدیمی امکان تعریف داخلی ها به تعداد محدودی امکان پذیر بود

تعریف ساعات کاری

با این قابلیت در سیستم تلفنی ویپ می توانید ساعات کاری سازمان خود را مشخص کنید تا به هنگام تماس مخاطبین، تلفن گویا پیامی مناسب با همان بازه زمانی برای آنها پخش کند. برای مثال در ساعات استراحت کارمندان، تلفن گویا آین موضوع را به اطلاع تماس گیرندگان برساند.

اعلام کد اپراتور

به کمک این قابلیت می توانید نام اپراتور پاسخگو و یا شماره داخلی او را قبل از پاسخگویی به اطلاع تماس گیرنده برسانید. با این قابلیت مخاطبین از نام فرد و یا شماره داخلی پاسخگو مطلع شده و در تماس های بعدی در صورت نیاز مستقیما با اپراتور پاسخگو تماس خواهند گرفت

هزینه راه اندازی سیستم VOIP

همانطور که در بالا اشار کردیم هرگز نسخه واحدی برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ همه کسب و کارها، شرکت ها و سازمان ها وجود ندارد. عوامل مختلفی در برآورد هزینه راه اندازی مرکز تماس و هزینه راه اندازی سیستم VOIP تاثیرگذار هستند. برخی از مهمترین این عوامل وضعیت زیرساخت شبکه کامپیوتری، تعداد و نوع خطوط تلفنی، تعداد تماس های همزمانی، تعداد پرسنل و کارکنان نیازمند به داخلی تلفنی، وضعیت زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری و نهایتا نیازمندی های یک سازمان از مرکز تلفن VOIP و یا مرکز تماس VOP می باشد. راه اندازی VOIP به طرق مختلف و با راهکارهای گوناگون از طریق مرکز تلفن VOIP سخت افزاری و مرکز تلفن ویپ نرم افزاری امکان پذیر می باشد. مرکز تلفن سخت افزاری یک دستگاه کامل بوده که نرم افزار بر روی آن تعبیه شده و نیازمند سرور کامپیوتری نیست. این دستگاه ها معایب و مزایایی دارند که مهمترین عیب آنها عدم امکان توسعه و منحصر بودن به قابلیت های تعبیه شده برای آن می باشد. مرکز تلفن های نرم افزاری نیازمند سرور کامپیوتری برای راه اندازی سیستم VOIP هستند و امکانات و قابلیت های به مراتب بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. در مقاله بررسی هزینه راه اندازی ویپ می توانید به طور کامل با نحوه محاسبه هزینه نصب سیستم تلفنی ویپ آشنا شوید.

سیستم تلفنی VOIP

تجهیزات راه اندازی سیستم voip :

راه اندازی سیستم تلفنی ویپ به تجهیزات سخت افزاری،نرم افزاری و زیرساخت شبکه نیاز دارد. زیر ساخت پیاده سازی شبکه پایدار و بدون نقص اولین قدم برای راه اندازی سیستم تلفن VOIP است. سوئیچ شبکه و کابل کشی مناسب، از اهمیت ویژه ای در پیاده سازی مرکز تلفن ویپ پایدار و بی نقص برخوردار است. قدم دوم انتخاب سرور کامپیوتری مناسب است. انتخاب سرور با توجه به تعداد داخلی ها، تعداد تماس های همزمانی، ابعاد و اندازه پروژه و نیازمندی های یک سازمان انتخاب می شود. قدم بعدی انتخاب نرم افزار مناسب برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ است. نرم افزارهای تجاری و رایگان گوناگونی در بازار هستند که می توانند یک مرکز تلفن VOIP را پیاده سازی کنند. یکی از نرم افزارهای رایگان، سیستم تلفنی ایزابل است. انتخاب نرم افزار با توجه به نیازمندی های پروژه انجام می شود. و اما مرحله آخر انتخاب سخت افزارهای VOIP نظیر گوشی تلفن تحت شبکه ( IPPhone )، گیت وی FXO، گیت وی E1، مودم سیپ ترانک، هدست و … است که این سخت افزارها نیز با توجه به تعداد داخلی های تلفنی، تعداد و  نوع خطوط تلفنی و به صورت کلی به نیازمندی های یک پروژه بستگی دارد.

پشتیبانی سیستم تلفنی ویپ :

یکی از مهمترین مسائلی که به هنگام خرید هرگونه کالا، خدمات و یا محصولی همواره مورد توجه خریدار قرار می گیرد پشتیبانی، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول است. سیستم تلفنی ویپ مجموعه ای متشکل از سرور کامپیوتری، انواع سخت افزارها و نرم افزارها بوده که بر روی بستر شبکه پیاده سازی می شود و زیر ساخت شبکه کامیپوتری نیز در عملکرد این سیستم تلفنی تاثیر به سزایی دارد. بنابراین مرکز تلفن ویپ علاوه بر نصب و راه اندازی، نیاز مبرم به خدمات پشتیبانی پس از فروش دارد. اهمیت نگهداری و پشتیبانی VOIP زمانی مشخص می شود که سیستم تلفنی شما که قلب مجموعه و سازمان شماست با اختلال مواجه می گردد. نواقص احتمالی سبب قطعی تلفن و به طبع از دست رفت تماس های تلفنی شما خواهند شد. از آنجایی که سیستم تلفنی ویپ ساختاری فنی و تخصصی دارد، حل مشکلات و نواقص احتمالی جز به دست کارشناسان و متخصصین VOIP امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین از پشتیبانی ویپ غافل نشوید تا در مواقع بروز مشکل سر درگم نشده و از آسیب های احتمالی پیشگیری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پشتیبانی ویپ می توانید مقاله پشتیبانی سیستم تلفنی ویپ را مطالعه کنید.

طرح تعویض سانترال با ویپ :

طرح تعویض سانترال با ویپ برای اولین بار توسط VOIPdan مطرح گردید. هدف طرح تعویض سانترال با VOIP، کمک به کسب و کارهای گوناگون به منظور کاهش هزینه های پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ و استفاده از قابلیت های کاربردی این سیستم تلفنی است. در این طرح سانترال تلفنی آنالوگ به همراه گوشی های تلفن آن که اغلب با برند پاناسونیک در بازار موجود هستند، جمع آوری شده سپس مرکز تلفن ویپ با امکانات و قابلیت های ده ها برابری جایگزین آن می گردد. در طرح تعویض سانترال با ویپ هزینه دستگاه سانترال و گوشی های تلفن آن محاسبه شده و از جمع هزینه های راه اندازی سیستم تلفنی ویپ کسر می گردد. در حال حاضر شرکت ها و سازمان هایی زیادی وجود دارند که از سانترال های آنالوگ استفاده می کنند و به دلیل هزینه های راه اندازی مرکز تلفن ویپ، از پیاده سازی این سیستم تلفنی چشم پوشی می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید طرح تعویض سانترال با ویپ را مطالعه کنید.

اگر به دنبال راهکاری مطمئن برای برآورد هزینه راه اندازی سیستم VOIP سازمان خود هستید پیشنهاد می کنیم ابتدا نیازمندی های خود از سیستم تلفنی VOIP را آماده کنید، سپس از یک مشاور VOIP متخصص کمک بگیرید تا شما را علاوه بر کمک در انتخاب مدل و برند با کیفیت تولید کننده سخت افزارهای مورد نیاز ( نظیر گوشی تلفن تحت شبکه، هدست، گیت وی FXO ، مودم سیپ ترانک، روتر میکروتیک، گیت وی E1 ،سرور کامپیوتری ) ، در انتخاب نرم افزاری با قابلیت های کاربردی و البته متناسب با سازمان و نیازمندی های شما راهنمایی کند. مشاور شما نقش کمک کننده داشته و بر خلاف کارشناسان فروش و بازاریاب های شرکت های ارائه دهنده سیستم تلفنی VOIP قصد فروش محصول خود را ندارد. بنابراین در انتخاب راهکاری مطمئن به بهترین شکل شما را یاری می کند. ( ما با افتخار در ویپ دان آمادگی داریم مشاور VOIP شما باشیم. )

مراحل اجرای پروژه سیستم تلفنی ویپ

  • مشاوره رایگان
  • بازدید از پروژه
  • نصب و راه اندازی
  • پشتیبانی ویپ

ما با افتخار آمادگی داریم در رابطه با مرکز تلفن ویپ، مرکز تماس ویپ، ارائه راهکار های مناسب پیاده سازی ، راهنمایی انتخاب سخت افزارهای مورد نیاز ، معرفی قابلیت ها و امکانات و مزایا و معایب سیستم تلفنی ویپ به صورت کاملا رایگان به علاقمندانی که قصد نصب و راه اندازی این سیستم تلفنی را دارند مشاوره دهیم و در راستای پیاده سازی یک سیستم تلفنی ویپ پایدار و قدرتمند راهنمایی کنیم

پس از ارائه مشاوره رایگان و برگزاری جلسات حضوری و مذاکرات تلفنی ، در صورت تایید و تصمیم به همکاری از سوی مشتری، جهت راه اندازی سیستم تلفنی ویپ ، از زیرساخت های شبکه و تجهیزات موجود در مجموعه بازدید به عمل آمده و در صورت نیاز به تغییرات، موارد به مشتری اعلام شده تا زیر ساخت شبکه مناسب و تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ فراهم گردد. در این مرحله اعلام قیمت برای نصب و راه اندازی مرکز تلفن ویپ طی یک پیش فاکتور ارائه می گردد

پس از بازدید از پروژه و تایید پیش فاکتور ارائه شده ، اقدامات لازم در خصوص نصب سیستم تلفنی ویپ به عمل آمده و طی مدت زمان اعلام شده ، مرکز تلفن VOIP راه اندازی شده و به صورت کامل و طبق درخواست و نیاز های کارفرما تحویل می گردد.

سیستم تلفنی ویپ یک مجموعه متشکل از زیر ساخت شبکه ، سخت افزار و نرم افزار بوده و احتمال بروز مشکلات فنی و قطعی سیستم وجود خواهد داشت. بنابراین پشتیبانی مرکز تلفن VOIP از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. سیستم پس از پیاده سازی 1 ماه پشتیبانی رایگان داشته و پس از آن در صورت درخواست کارفرما امکان تمدید آن وجود خواهد داشت.