08
سپتامبر

بررسی میزان موفقیت شرکت های فعال در حرفه سیستم تلفنی VOIP که بر پایه رویکرد بازاریابی شکل گرفته اند

شرکت ها و سازمان های مختلف اغلب بر پایه یکی از ۵ رویکرد ( محصول ، تولید ، فروش ، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی ) شکل می گیرند و استراتژی بازاریابی را بر مبنای این رویکردها پیاده سازی و اجرا می کنند. از میان رویکردهای فوق ، تمرکز رویکرد بازاریابی بر درک صحیح از نیازها و خواسته های مشتریان بوده و سعی دارد به کمک روشی بهتر و موثرتر از سایر رقبا ، نیازهای مشتریان را رفع کرده و رضایتمندیشان را جلب کند.

رویکرد بازاریابی در شرکت های فعال در حرفه سیستم تلفنی VOIP که مشتریان و بازار هدف آنها اغلب با محصولی به نام سیستم تلفنی VOIP آشنایی نداشته ، از مزایای آن بی اطلاع اند و همچنین بعضا نیازها و خواسته های مخصوص به کسب و کار خود را دارند ، می تواند نقش موثری در توسعه و پیشرفت آنها ایفا کرده و زمینه را برای افزایش رضایتمندی مشتریان این شرکت ها فراهم کند.

از زمان ورود سیستم تلفنی VOIP به ایران که جایگزینی قدرتمند برای سانترال های آنالوگ به شمار می رود بیش از یک دهه می گذرد ، اما با گذشت این مدت زمان نسبتا طولانی همچنان بسیاری از مدیران شرکت ها ، سازمان ها و همچنین کسب و کارهای مختلف با این سیستم تلفنی آشنایی نداشته و از عملکرد آن بی اطلاع اند. در چنین بازاری با گستردگی بالا ، انتظار می رود از میان شرکت های ارائه دهنده سیستم تلفنی VOIP شرکت هایی موفق تر عمل کنند که رویکرد بازاریابی را برای پیاده سازی و اجرای استراتژی بازاریابی برگزیده ، بر روی مشتریان خود تمرکز کرده ، به مطالعه و تحقیق در مورد بازار هدف خود پرداخته و محصول و خدمتی ارائه کنند که پاسخگوی نیازها و خواسته های آنها باشد.

امروزه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده سیستم تلفنی VOIP بر پایه رویکرد محصول شکل گرفته و استراتژی بازاریابی را بر مبنای این رویکرد انتخاب و اجرا می کنند. بر اساس رویکرد محصول ، شرکت ها و سازمان ها بیشتر بر روی محصول تمرکز کرده و بخش عمده ای از انرژی خود را صرف توسعه و افزایش کیفیت آن می کنند. هر چند پرداختن به افزایش کیفیت محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما رویکرد محصول در شرکت های فعال در حرفه سیستم تلفنی VOIP بعضا سبب می شود تا مدیران این شرکت ها نسبت به بررسی و تجزیه و تحلیل سایرعوامل تاثیر گذار بر کسب و کار کم توجهی کنند که این موضوع غفلت آنها از پیشرفت تکنولوژی و احتمال پیدایش محصولات جایگزین را به دنبال خواهد داشت.

امیدواریم مطالب این مقاله از مقالات ویپ ( VOIP ) سایت ویپ دان مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️