مشاوره خرید ویپ
19
سپتامبر

مهمترین دلایل عدم شناخت سیستم تلفنی VOIP و مزایای آن توسط مدیران کسب و کارهای گوناگون

بیش از دو دهه از پیدایش تکنولوژی VOIP در دنیا می گذرد. فناوری نوینی که با امکان انتقال صدا بر بستر شبکه ، سبب به وجود آمدن نسل جدیدی از سانترال های تلفنی تحت عنوان سیستم تلفنی VOIP گردیده است. امروزه این سیستم تلفنی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جایگاه خود را پیدا کرده و جایگزینی قدرتمند برای سیستم تلفنی های آنالوگ به شمار می رود. اما در ایران با وجود گذشت بیش از یک دهه از مطرح شدن سیستم تلفنی ویپ و علارغم تلاش برخی از شرکت های فعال در این حرفه همچنان بسیاری از مدیران شرکت ها ، سازمان ها و کسب و کارهای مختلف یا با این محصول آشنایی نداشته و یا به آن اعتماد و اطمینان ندارند.

مشکل کجاست؟! چرا هنوز بسیاری از مردم با سیستم تلفنی ویپ آشنایی ندارند؟
❗️دلیل آن عدم اطلاع شرکت های ارائه دهنده سیستم تلفنی ویپ از شیوه های نوین بازاریابیست و یا تلاش آنها صرفا برای صید مشتری به جای جذب مشتری؟!

فروش محصولات و خدمات جدیدی که بازار هدفشان هیچگونه اطلاعی از عملکرد ، مزایا و ویژگی های آنها ندارد نیازمند معرفی محصول است. جذب مشتری برای سیستم تلفنی تحت شبکه VOIP مستلزم به کارگیری استراتژی بازاریابی قوی و کاملا هدفمندیست که مشتریان را نسبت به امکانات و قابلیت های آن مطلع ساخته و آنها را با مزایای این محصول به منظور رفع نیازهایشان در کسب و کار آشنا سازد.

فروش سیستم تلفنی VOIP

بازاریابی درونگرا ( Inbound Marketing ) راهکار هوشمندانه ای برای یافتن بازارهای جدید به منظور فروش سیستم تلفنی VOIP که محصول شناخته شده ای در بازار نیست به شمار نمی رود. در طول سال های گذشته بسیاری از شرکت های ارائه دهنده سیستم تلفنی VOIP با تولید محتواهای بعضا نه چندان قوی و با استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل مارکتینگ و سئو مارکتینگ به جای جذب مشتری و یافتن بازارهای جدید ، تلاش بر صید مشتریانی داشته اند که به طرق مختلف با این سیستم تلفنی آشنا شده و از طریق گوگل به دنبال یافتن شرکتی برای دریافت این محصول بوده اند. انتخاب چنین راهکاری یعنی دست روی دست گذاشتن و انتظار برای ورود مشتری به بازار.

اما سوال مهم اینجاست که چه کسانی باید افراد نیازمند به سیستم تلفنی ویپ را شناسایی کرده ، این محصول را به آنها معرفی کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنند؟

سیستم تلفنی ویپ

متاسفانه طی سال های گذشته مباحث فروش و بازاریابی توسط برخی از شرکتهای فعال در حرفه سیستم تلفنی ویپ یا جدی گرفته نشده و یا برخی دیگر از شرکت های فعال در این حرفه شناخت کافی از شیوه های نوین بازاریابی ، فروش ، تبلیغات ، برندینگ و همچنین استراتژی های بازاریابی هدفمند و هوشمندانه نداشته اند. این موضوع سبب شده تا شیوه های تبلیغاتی مناسب و تاثیرگذار از سوی این شرکت ها برای معرفی سیستم تلفنی ویپ به بازارهای هدف به کار گرفته نشود. همین دلایل کافیست تا مدیران شرکت ها ، سازمان ها و کسب و کارهای گوناگون همچنان از وجود چنین محصولی بی اطلاع بوده و حتی با نام آن هم آشنایی نداشته باشند. بخش قابل توجهی از آشنایی اندک برخی از افراد جامعه با سیستم تلفنی VOIP نیز به لطف تبلیغات دهان به دهان ، مطرح شدن و پیدایش خطوط تلفنی جدید SIP Trunk و همچنین نیاز مشاغل مختلف به مبحث دورکاری در طی سال های اخیر بوده که آنها را به نحوی با سیستم تلفنی VOIP آشنا کرده است.

امیدواریم مطالب این مقاله از مقالات ویپ ( VOIP ) سایت ویپ دان مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️