فروش VOIP
24
ژانویه

آشنایی با قلب و مغز متفکر کسب و کارها

عرضه محصولات و ارائه خدمات به مشتریان در هر کسب و کاری بر عهده واحد فروش است. یک واحد فروش قدرتمند با درک صحیح نیازهای مشتری و شناخت کافی از ویژگی ها و مزایای محصولات و خدمات خود، توانایی دارد مشتریان راغب را برای خرید محصولاتش متقاعد ساخته و به مشتریان بالفعل تبدیل کند. لازمه به حرکت در آمدن چرخ فروش و افزایش سرعت آن در هر کسب و کاری، تلاش برای آشنا کردن افراد مختلف با زمینه فعالیت و محصولات آن کسب و کار است. افرادی که یا به محصولات و خدمات آن کسب و کار نیاز دارند اما از آن بی اطلاع اند و یا با آن کسب و کار آشنایی ندارند.

قلب یک کسب و کار بخش فروش آن بوده که با به کارگیری نیروهای متخصص و توانمند و با تکیه بر تکنیک ها و مهارت های فروش، سودآوری را برای آن کسب و کار رقم می زند. اما سوال مهم اینجاست که آیا واحد فروش به تنهایی توانایی سودآوری مناسب را برای یک کسب و کار دارد؟ پاسخ واضح است. خیر! یک کسب و کار برای موفقیت در عرضه محصولات خود، علاوه بر واحد فروش به بخش دیگری که نقش مغز متفکر کسب و کار را بازی کند و محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان معرفی کند نیز نیازمند است.

کسب و کار

محصولات و خدمات یک کسب و کار حتی با کیفیت حداکثری و کاربردهای فراوان، تا زمانی که بازار هدف آنها به درستی شناسایی نگردیده، به بازارهای هدف معرفی نشده و مخاطبین با ویژگی ها و مزایای آنها آشنا نشوند ارزش واقعی نخواهند داشت. مسئولیت سنگین معرفی محصولات و خدمات یک کسب و کار به بازار بر عهده بخشی به نام واحد بازاریابیست که در نقش مغز متفکر یک کسب و کار ظاهر شده و با رصد مستمر بازار، علاوه بر تحلیل رقبای خود، بازارهای سودآور را شناسایی کرده و با به کارگیری استراتژی های گوناگون و تکنیک های بازاریابی مناسب، محصولات و خدمات خود را به مخاطبین معرفی کرده و آنها را جذب شرکت می کند.

در دنیای امروز که فروش به دلیل افزایش تنوع در محصولات، افزایش تعداد کسب و کارها در تولید و عرضه محصولات و افزایش آگاهی مشتریان و خریداران با نحوه خرید محصولات و خدمات سخت تر شده و همچنین رقابت بین کسب و کارها به اوج خود رسیده، اهمیت فعالیت واحد بازاریابی بیش از پیش مورد توجه مدیران سازمان ها و شرکت ها در سراسر دنیا قرار گرفته است. اما متاسفانه این موضوع مهم و حیاتی توسط بسیاری از مدیران کسب و کارهای ایرانی به دلیل عدم آگاهی و یا عدم برخورداری از دانش کافی همچنان نادیده گرفته می شود و ثمره این کم توجهی چیزی جز افول و نابودی کسب و کارها نیست.

واحد فروش و بازاریابی مکمل یکدیگر هستند و با ارائه بازخوردهای مستمر، یکدیگر را به منظور تصمیم گیری های صحیح و آگاهانه در راستای جذب حداکثری مشتریان و فروش بیشتر محصولات و نهایتا افزایش سودآوری کسب و کارها یاری می کنند. واحد بازاریابی با به کارگیری تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی مسئولیت افزایش ورودی لیدها، سرنخ ها و مشتریان راغب به شرکت را بر عهده داشته و واحد فروش نیز با تکیه بر مهارت های فروش و با به کارگیری نیروهای فروش خبره و حرفه ای موظف به تبدیل این سرنخ ها به مشتریان بالفعل و نهایتا مشتریان وفادار و مشعوف می باشد.

بازاریابی

در دنیای پر رقابت امروز، رمز موفقیت کسب و کارها انسجام و همکاری بین واحد فروش و واحد بازاریابیست. بخش هایی که قلب و مغز متفکر کسب و کارها به شمار می روند و باید توسط مدیران آگاه، خبره و متفکر مدیریت شوند. مدیرانی که با بهره مندی از دانش تخصصی، خوش بینی، انعطاف پذیری و اعتماد به نفس بالا توانایی مدیریت چنین واحدهای حساسی را داشته و در راستای موفقیت و دستیابی به اهداف کلی سازمان تلاش کنند.

امیدواریم مطالب این مقاله از مقالات ویپ ( VOIP ) سایت ویپ دان مورد توجه شما قرار گرفته باشه. ما در ویپ دان آمادگی داریم شما را در راه اندازی یک واحد فروش و بازاریابی قدرتمند راهنمایی کنیم. با ما تماس بگیرید. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️