ارتباط VOIP با CRM

امروزه CRM و سیستم تلفنی VOIP از مهمترین نرم افزارهایی هستند که هر کسب و کاری برای توسعه و پیشرفت به آنها نیاز دارد. ارتباط VOIP با CRM می تواند ابزارهایی را در اختیار مدیران کسب و کارها قرار دهد تا آنها را برای رسیدن به چشم انداز ها و اهداف سازمانیشان یاری کند. امکان برقراری ارتباط با CRM و سایر نرم افزارها و اتوماسیون ها اداری از قابلیت های ویژه سیستم تلفنی ویپ است که در سانترال های آنالوگ مشابه آن وجود ندارد.

سیستم تلفنی ویپ چیست ؟

سیستم تلفنی ویپ نرم افزاری است که هدف اصلی آن مدیریت تماس های داخلی، ورودی و خروجی سازمان ها و کسب و کارهاست. این سیستم تلفنی از تکنولوژی VOIP برای برقرای مکالمات تلفنی استفاده می کند. فناوری VOIP که در اواسط دهه 90 میلادی پدید آمد، سبب شد تا مرکز تلفن های آنالوگ جای خود را به سیستم تلفنی های تحت شبکه VOIP دهند. مرکز تلفن VOIP امکانات و قابلیت هایی به مراتب بیشتر از سانترال های آنالوگ دارند. کیفیت مکالمات در سیستم تلفنی ویپ نیز بسیار عالیست. مرکز تلفن ویپ با قابلیت های خود می تواند موجبات پیشرفت و توسعه شرکت ها را فراهم کند. در اینجا قصد داریم شما را با قابلیت امکان یکپارچه سازی با CRM آشنا کنیم.

ارتباط VOIP با CRM

مزایای ارتباط VOIP با CRM :

CRM نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است. این نرم افزار به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند ارتباطات خود را با مشتریان راغب، مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل به بهترین شکل مدیریت کنند. این نرم افزار ضمن ثبت و حفظ مشخصات و اطلاعات مشتریان، امکان ثبت سوابق ارائه خدمات به آنها را نیز فراهم می کند.

سیستم تلفی ویپ که با هدف مدیریت تماس های تلفنی کسب و کارها راه اندازی می شود، گزارش کاملی از تماس های ورودی، خروجی و داخلی سازمان در اختیار مدیران کسب و کارها قرار می دهد. ماژول گزارشات تماس مرکز تلفن VOIP، مبدا و مقصد هر تماس تلفنی را ثبت کرده و امکان گزارش گیری بر اساس تاریخ و حتی شماره های داخلی و شماره های ورودی را فراهم می کند.

ارتباط VOIP با CRM یا به نوعی یکپارچه سازی این دو نرم افزار می تواند ابزارهایی کاربردی در اختیار کسب و کارها قرار دهد. یکی از این ابزارها PopUp تماس های تلفنی است. با این قابلیت به محض اینکه یک تماس تلفنی با خطوط شرکت گرفته می شود ،نرم افزار سیستم تلفنی ویپ به دیتابیس CRM مراجعه کرده و در صورتی که این شماره قبلا به عنوان مشتری در آن ثبت شده باشد، مشخصات وی را به صورت یک پنجره برای اپراتور باز کرده و قابل مشاهده می کند. بنابراین اپراتور قبل از پاسخدهی به تماس میداند که با چه شخصی قرار است صحبت کند. بنابراین خود را برای مکالمه با او آماده می کند. در صورتی که مشخصات مشتری در CRM موجود نباشید نیز برای اپراتور یک پنجره خالی باز کرده و امکان ثبت مشخصات مشتری را فراهم می کند.

امکان Click To Dial نیز با برقرای ارتباط VOIP با CRM فراهم می شود. این قابلیت به اپراتورها اجازه می دهد تا تنها با کلیک بر روی نام مشتریان در نرم افزار CRM با مشتریان خود تماس بگیرند و پس از برقراری ارتباط گوشی تلفن خود را برداشته و با مشتری مکالمه کنند. یعنی با این قابلیت، دیگر نیازی به شماره گیری از روی گوشی تلفن نیست و فقط یک کلیک روی CRM برای شاره گیری خودکار کافیست. اپراتورهای مرکز تماس به این قابلیت نیاز مبرمی دارند تا از بروز اشتباه هنگام شماره گیری جلوگیری کنند.

از دیگر مزایای حاصل از ارتباط VOIP با CRM امکان ثبت گزارشات تماس های تلفنی مشتریان در پرونده آنها در نرم افزار CRM است. با این قابلیت تمام تماس های مشتریان با شرکت در پرونده ثبت شده و در صورت نیاز امکان دسترسی به آنها وجود خواهد داشت. کارمندان واحدهای فروش و پشتیبانی از این قابلیت برای بررسی زمان و تعداد مکالمات با مشتریان خود به خوبی می توانند استفاده کنند تا به طور دقیق در جریان روند گفت و گو با مشتری قرار بگیرند.

 

برای آشنایی با سایر امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی ویپ و آشنایی با هزینه و نحوه راه اندازی مرکز تلفن VOIP اینجا کلیک کنید