ضبط مکالمات تلفنی چیست؟

ضبط مکالمات تلفنی جمله قابلیت های سیستم تلفنی ویپ است که برای راه اندازی و استفاده از آن نیاز به هیچگونه سخت افزار اضافی نخواهید داشت. این امکان به صورت نرم افزاری قابل فعال سازی بر روی سیستم تلفنی ویپ بوده و اعمال تنظیمات نیز به صورت دلخواه صورت می پذیرد. کافیست سیستم تلفنی ویپ را نصب کنید تا از مزایای این قابلیت کاربردی بهره مند شوید.

سیستم تلفنی ویپ چیست؟

سالها شرکت ها و سازمان ها برای ایجاد داخلی های تلفنی و مدیریت تماس های تلفنی مجموعه از سانترال های آنالوگ که امکانات بسیار محدود و غیر قابل توسعه داشته استفاده می کردند. در اواسط دهه 90 میلادی یک تکنولوژی با نام VOIP که به معنای انتقال صدا بر بستر شبکه بود پدید آمد. این تکنولوژی سبب پیدایش نسل جدیدی از سانترال های تلفنی تحت عنوان سیستم تلفنی ویپ و یا اصطلاحا مرکز تلفن VOIP گردید. سیستم تلفنی ویپ از امکانات و قابلیت های ده ها برابری نسبت به سانترال های آنالوگ برخوردار بوده و کیفیت مکالمات تلفنی نیز در آن بسیار عالی است. همین موضوع سبب شد تا به جایگزینی قدرتمند برای سانترال های آنالوگ تبدیل شود. سیستم تلفنی ویپ با قابلیت های پر شمار خود می تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت کسب و کارهای گوناگون فراهم کند. در اینجا قصد داریم شما را با قابلیت ضبط مکالمات تلفنی آشنا کنیم.

ضبط مکالمات تلفنی

مزایای ضبط مکالمات تلفنی :

ضبط مکالمات تلفنی که یکی از قابلیت های مرکز تلفن ویپ به شمار می رود، بر خلاف سانترال های آنالوگ بدون نیاز به هیچگونه سخت افزار اضافی و فقط به صورت نرم افزاری قابل فعال سازی است. این قابلیت به شما کمک می کند تا مکالمات تلفنی خود با مشتریان و تماس گیرندگان و حتی مکالمات تلفنی داخلی بین کارمندان سازمان را ضبط کنید. ضبط مکالمات تلفنی اغلب با اهداف آموزشی و یا اهداف نظارتی به منظور نظارت بر عملکرد تلفنی کارمندان صورت می پذیرد.

سازمان ها با ضبط مکالمات تلفنی می توانند کارمندان خود را رصد کنند و در صورتی که کارمندی در پاسخگویی به سوالات و درخواست های تماس گیرندگان ضعیف عمل می کند، آموزش های لازم را در اختیار او قرار دهند. این امر علاوه بر افزایش فروش و پیشرفت سازمان، به جلب رضایتمندی مشتریان کمک می کند. مدیران سازمانها و کسب و کارهای گوناگون به خوبی از اهمیت رضایتمدی مشتریان آگاه هستند و از تمام ابزارهای موجود برای افزایش سطح رضایتمندی مشتریان استفاده می کنند. ضبط مکالمات تلفنی نیز می تواند ابزار خوب و کاربردی در این راستا باشد.

از دیگر مزایای ضبط مکالمات تلفنی امکان نظارت بر عملکرد تلفنی کارمندان به منظور مدیریت صحیح آنهاست. مدیران واحدهای فروش و پشتیبانی همواره به دنبال نظارت بر عملکرد کارمندان خود هستند تا متوجه علل بازدهی و یا عدم بازدهی آنها شوند. بنابراین در صورتی که مکالمات تلفنی کارمندان با مشتریان ثبت و ضبط شده باشد، مدیران با رجوع به فایل های مکالمات تلفنی کارمندان به راحتی می توانند نقاط ضعف و قوت آنها را یافت و در جهت رفع نقاط ضعف آنها قدم بردارند. این موضوع می تواند در افزایش فروش، توسعه و پیشرفت سازمان و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان تاثیر ویژه ای داشته باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که قصد دارید مکالمات تلفنی با مشتریان را ضبط کنید حتما در تلفن گویای سازمان باید این موضوع را به اطلاع تماس گیرندگان و مشتریان برسانید تا نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

 

برای آشنایی با سایر امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی ویپ و آشنایی با هزینه و نحوه راه اندازی مرکز تلفن VOIP اینجا کلیک کنید