08
ژوئن

مهندس فروش VOIP ( ویپ ) کیست ؟

مهندس فروش VOIP فردیست که ضمن برخورداری از دانش و آگاهی کافی از تکنولوژی VOIP ، شناخت دقیق از انواع سخت افزارها و نرم افزارهای این تکنولوژی و توانایی ارائه راه کارها و استراتژی های مناسب برای پیاده سازی سیستم تلفنی VOIP ، با تکیه بر دانش و مهارت های فروش ، فنون مذاکره و اصول و قواعد متقاعد سازی ، توانایى معرفى شایسته این محصول را داشته و فروش خود را نهایی می سازد.

این عنوان شغلی برای اولین بار در ایران توسط سجاد فرج الهی مالک وب سایت www.VOIPdan.com تعریف و مطرح گردیده است. در طول سالیان گذشته و تا کنون برای استخدام نیروهای فروش محصولات سیستم تلفنی ویپ از کارشناسان فروش استفاده می گردید که این افراد نه تنها صلاحیت فروش محصولات مرتبط با تکنولوژی VOIP را ندارند بلکه عملکرد آنها تضعیف واحد فروش را نیز به دنبال خواهد داشت.

مهندس فروش VOIP

فروش محصولات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با سیستم تلفنی VOIP یک مهارت کاملا تخصصی بوده که کارشناس فروش توانایی انجام آن را ندارد و صرفا یک مهندس فروش ویپ، توانایی انجام شایسه آن را خواهد داشت.

دانشجویان پس از اتمام دوره آموزش ویپ می توانند به عنوان کارمند در شرکت های فعال در حرفه سیستم تلفنی ویپ استخدام شوند و یا به صورت فریلنسلر فعالیت کنند. امروزه تعداد شرکت های فعال که اقدام به تولید و عرضه انواع محصولات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با مرکز تلفن ویپ می کنند در حال افزایش بوده و کمبود نیروی کار از مهمترین معضلات این شرکت ها به شمار می رود. بنابراین آموزش VOIP شما را در یافتن یک شغل تخصصی با درآمد خوب یاری کرده و با گذراندن هر یک از دوره های مهندسی فنی VOIP و مهندسی فروش VOIP می توانید کسب درآمد کنید

مهندس فروش VOIP می باید بر دو بخش فنی و فروش به شرح ذیل تسلط کامل داشته باشد :

بخش فنی :

آشنایی با مباحث و مفاهیم پایه شبکه های کامپیوتری

آشنایی با اصول و مفاهیم پایه تکنولوژی VOIP

آشنایی با انواع سخت افزارهای VOIP

آشنایی با انواع مرکز تلفن های تحت شبکه سخت افزاری و نرم افزاری

آشنایی نسبت به کیفیت انواع برندهای تولید کننده سخت افزارهای VOIP

آشنایی با انواع راه کارها و راه حل های پیاده سازی سیستم تلفنی VOIP

آشنایی با انواع مرکز تلفن های آنالوگ

آشنایی با انواع خطوط تلفنی و کاربرهای آنها

آشنایی با انواع قابلیت های سیستم تلفنی VOIP ، ویژگی ها و مزایای آن

بخش فروش :

آشنایی با مفاهیم و مهارت های فروش

آشنایی با فرآیند های فروش سیستم تلفنی VOIP

آشنایی با اصول و فنون مذاکره

آشنایی با مهارت ها و تکنیک های نهایی سازی فروش

آشنایی با اصول و قواعد متقاعد سازی مشتری

آشنایی با نحوه عقد قراردادهای پیاده سازی و پشتیبانی سیستم تلفنی VOIP

آشنایی با اصول اجرا و تحویل پروژه های سیستم تلفنی VOIP

آشنایی با تکنیک های بازاریابی و بازارسازی سیستم تلفنی VOIP

بدیهی است افرادی که اشراف کامل بر مباحث فوق داشته باشند نه تنها در حرفه سیستم تلفنی VOIP به عنوان کارمند در یک شرکت امکان استخدام دارند ، بلکه به صورت فریلنسر می توانند پروژه بگیرند و توسط شرکت های مختلف و یا افرادی که توانایی نصب و راه اندازی این سیستم تلفنی را دارند آن را به انجام برسانند.

برای شرکت در دوره آموزشی مهندسی فروش VOIP با ما در ارتباط باشید.

ویپ دان