22
آوریل

راه اندازی سیپ ترانک مخابرات و ارتباط آن با سیستم تلفنی VOIP

? در این پست قصد داریم شما را با نحوه راه اندازی سیپ ترانک مخابرات و ارتباط آن با سیستم تلفنی VOIP آشنا کنیم. در حال حاضر شرکت مخابرات خطوط تلفنی سیپ ترانک را با حداقل ۳۰ تماس همزمان و در قالب شماره های ۴ رقمی ، ۵ رقمی یکطرفه و ۸ رقمی دو طرفه و خطوط تلسی ( TEL30 ) را با حداکثر ۳۰ تماس همزمان در قالب شماره های ۸ رقمی دو طرفه بر بستر زوج سیم مسی و فیبر نوری ارائه می کند.

خطوط بر روی زوج سیم مسی :

? در صورتی که هر یک از خطوط فوق را از مخابرات بر روی زوج سیم مسی دریافت کردید ، به منظور ارتباط آنها با سیستم تلفنی VOIP نیازمند به مودم G.SHDSL.BIS و یا اصطلاحا مودم سیپ ترانک خواهید بود.

دقت داشته باشید این مودم‌ها در انواع تک زوج ، دو زوج و چهار زوج توسط برندهای مختلف نظیر Tainet و iTAS تولید می شوند و شما باید با توجه به تعداد تماس های همزمانی خطی که خریداری کرده اید مودم را نیز انتخاب کنید.

در صورتی که خط سیپ ترانک مخابرات شما قابلیت پشتیبانی از ۳۰ تماس همزمانی داشته باشد ، به مودم تک زوج ، اگر از ۶۰ تماس همزمانی پشتیبانی کند ، به مودم دو زوج و نهایتا اگر خط قابلیت پشتیبانی از ۱۲۰ تماس همزمانی داشته باشد ، به مودم چهار زوج نیاز خواهید داشت.

این مودم ها نهایتا از طریق پورت LAN خود با سیستم تلفنی VOIP ارتباط برقرار کرده و خط سیپ ترانک مخابرات را در این سیستم تلفنی قابل استفاده خواهند کرد.

خطوط بر بستر فیبر نوری :

? و اما اگر شرکت مخابرات خطوط سیپ ترانک یا تلسی ( TEL30 ) را بر بستر فیبر نوری به شما ارائه دهد ، در محل شما توسط یک مودم به نام ONT خط را به شما تحویل خواهد داد. در این صورت نیازی به خرید مودم های G.SHDSL.BIS نداشته و مودم ONT از طریق پورت LAN خود با سیستم تلفنی VOIP ارتباط برقرار کرده و امکان استفاده از این خطوط را در این سیستم تلفنی فراهم می سازد.

خطوط سیپ ترانک و سیپ فون مخابرات به راحتی بر روی انواع مرکز تلفن های تحت شبکه نرم افزاری نظیر سیستم تلفنی ایزابل ، سیستم تلفنی FreePBX ، سیسم تلفنی 3CX و یا مرکز تلفن های تحت شبکه سخت افزار نظیر IPPBX های گرنداستریم ، سنگوما ، Yeastar و … که از پروتکل سیپ پشتیبانی می کنند راه اندازی می شوند.

اگر علاقمند به یادگیری نصب انواع مرکز تلفن های VOIP و همچنین یادگیری مهارت های فروش سیستم تلفنی ویپ هستید در کلاس های آموزش VOIP ویپ دان شرکت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

امیدواریم مطالب این مقاله از مقالات ویپ ( VOIP ) سایت ویپ دان در رابطه با راه اندازی سیپ ترانک و سیپ فون مخابرات مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️

خط سیپ ترانک مخابرات