21
فوریه

معرفی عناوین شغلی در حرفه سیستم تلفنی VOIP

فناوری VOIP در اواسط دهه 1990 سبب پیدایش نسل جدیدی از مرکز تلفن ها و سانترال های تلفنی شد. سیستم تلفنی های VOIP برای پیاده سازی به انواع مختلف سخت افزارها و نرم افزارها نیازمند می باشد. بدیهی است این سیستم ها نیز همانند سایر محصولات حوزه IT و کامپیوتر جهت ارائه به بازار و فروش و بازاریابی ، به نیروهای انسانی با تخصص و مهارت خاص نیازمند می باشد. عناوین شغلی در حرفه سیستم تلفنی VOIP به چهار دسته تقسیم بندی می شوند :

کارشناس فروش سخت افزار :

افرادی که در این سمت فعالیت می کنند ، نه یک کارشناس فروش بلکه یک مهندس فروش خواهند بود. به منظور فروش انواع سخت افزارها و تجهیزات مرتبط با حرفه سیستم تلفنی VOIP علاوه بر معیارهایی همچون فن بیان ، توانایی برقراری ارتباط با مشتریان ، آشنایی به اصول بازاریابی و بازارسازی و دیگر معیارهای یک کارشناس فروش موفق ، آشنایی با مفاهیم شبکه ، آشنایی با مفاهیم تخصصی VOIP و عبارات و اصطلاحات این تکنولوژی نیز لازم و ضروری می باشد.

کارشناس پروژه و فروش نرم افزار:

کارشناسان فعال در این سمت با هدف جذب و متقاعدسازی مشتریان به منظور پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ و همچنین فروش ماژول های مختلف نرم افزاری فعالیت می کنند. این عنوان شغلی نیز علاوه به معیارهای عمومی یک کارشناس پروژه نظیر مهارت در مذاکرات با مشتریان و آشنایی با اصول و فنون فروش و بازایابی ، معیارهای تخصصی آشنایی با انواع نرم افزارهای سیستم تلفنی VOIP ، آشنایی با انواع سخت افزارهای VOIP و آشنایی با مفاهیم شبکه را نیز نیازمند می باشد.

کارشناس voip

کارشناس فنی و پشتیبانی :

شاغلین در این حرفه نقش یک تکنسین فنی را بر عهده دارند که وظیفه اصلی آنها نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ و ارائه خدمات پشیتبانی پس از آن می باشد. این افراد باید تخصص کافی در شناخت انواع سخت افزارهای VOIP ، نحوه اعمال تنظیمات و کانفیگ این سخت افزارها و آشنایی کامل با نرم افزارهای سیستم تلفنی ویپ را در کنار تخصص شبکه و آشنایی با سیستم عامل هایی همچون لینوکس و ویندوز داشته باشند.

برنامه نویس :

برنامه نویس های حرفه سیستم تلفنی VOIP علاوه بر دانش برنامه نویسی نظیر PHP ، ASP.NET ، پایتون ، HTML و دیگر زبان های برنامه نویسی ، باید تخصص در زمینه برنامه نویسی VOIP نیز داشته باشند. استریسک ( Asterisk ) که یک سیستم تلفنی بوده و رابط گرافیکی ندارد ، زیان برنامه نویسی مخصوص خود را داشته که به برنامه نویسان اجازه می هد با یادگیری این زبان ، انواع ماژول های نرم افزاری مرتبط با سستم تلفنی VOIP نظیر نظرسنجی تلفنی ، گزارشات تماس ، تما گیرس خودکار و غیره را برای سیستم تلفنی هایی همچون ایزابل و یا FreePBX تولید کنند.

امیدواریم مطالب این مقاله از مقالات ویپ ( VOIP ) سایت ویپ دان در رابطه با عناوین شغلی در حرفه سیستم تلفنی VOIP مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️

شغل های حرفه سیستم تلفنی ویپ