24
آوریل

سیستم تلفنی ایزابل ( Issabel ) چیست؟

سیستم تلفنی ایزابل ( Issabel ) یک سیستم تلفنی رایگان و کد باز است که هسته تلفنی آن Asterisk می باشد. استریسک یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای سیستم تلفنی ویپ بوده  که در سال 1999 توسط مارک اسپنسر مدیر شرکت دیجیوم Digium تولید شد. از آنجایی که سیستم تلفنی استریسک محیط گرافیکی ندارد، کار با آن سخت بوده و نیاز به دانش برنامه نویسی دارد، بنابراین نرم افزار ایزابل با داشتن یک محیط گرافیکی جذاب و کاربر پسند، امکان بهره مندی از قابلیت های Asterisk جهت پیاده سازی یک سیستم تلفنی با امکانات و قابلیت های کاربردی را فراهم می کند. پس از آنکه در سال 2016 شرکت 3CX سیستم تلفنی الستیکس که تا آن زمان به صورت رایگان ارائه می شد را خریداری کرد، در سال 2017 نسخه اول سیستم تلفنی ایزابل منتشر شد. این سیستم تلفنی محبوب با امکانات و قابلیت های گوناگون به سرعت جایگاه خود را پیدا کرده و امروزه یکی از محبوب ترین سیستم تلفنی های ویپ رایگان و منبع باز به شمار می رود. این سسیستم تلفنی توسط تولید کنندگان آن دائما در حال بروز رسانی بوده و علاوه بر رفع مشکلات آن، با ارائه ورژن های جدید قابلیت ها و امکانات جدیدتری نیز به این نرم افزار اضافه می شود. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از متخصصین VOIP از سیستم تلفنی ایزابل برای اجرای پروژه های سیستم تلفنی VOIP استفاده می کنند.

آموزش سیستم تلفنی ایزابل

سیستم تلفنی ایزابل از پروتکل SIP و IAX پشتیبانی می کند و جانشین قدرتمندی برای سیستم تلفنی الستیکس است. مهمترین مزیت سیستم تلفنی ایزابل ، کد باز بودن آن است که امکان تولید و ساخت ماژول های نرم افزاری متنوع را با برنامه نویسی به کاربران می دهد. نرم افزار ایزابل قابلیت های مورد نیاز برای راه اندازی یک مرکز تلفن ویپ را فراهم کرده، اما اشخاصی که دانش برنامه نویسی با استریسک را داشته باشند به راحتی می توانند قابلیت های مختلف و مورد نیاز پروژه های گوناگون را ایجاد کنند. با یادگیری اصول نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ایزابل نیز توانایی اجرای انواع پروژه های مرکز تلفن ویپ را خواهید داشت. ( اگر شما هم علاقمند به یادگیری راه اندازی ایزابل و یا برنامه نویسی VOIP هستید میتوانید در دوره های آموزش VOIP ویپ دان شرکت کنید. )

مهمترین قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل :

Extention : این قابلیت جهت تعریف داخلی ها مورد استفاده قرار می گیرد. با قابلیت اکستنشن در ایزابل به راحتی میتونید به هرتعدادی که نیاز دارید داخلی تلفنی بسازید. این داخلی ها می توانند به کارمندان داخل سازمان اختصاص داده شوند، بر روی تلفن همراه یا سافت فون فعال شوند و یا در دورکاری بر روی یک گوشی تلفن تحت شبکه یا سافت فون رجیستر شوند.

Call Wating : جهت فعال سازی تماس پشت خطی استفاده می شود. با قابلیت Call Wating در سیستم تلفنی ایزابل می توانید تماس پشت خطی را فعال کنید تا در صورت مشغول بود اپراتور، وی در جریان تماس جدید قرار بگیرد.

Call Forward : انتقال تماس ها به یک داخلی دیگر توسط این قابلیت انجام می شود. به راحتی می توانید تماس های ورودی یک داخلی را به داخلی یا شماره دیگر منتقل کنید. در مواقعی که یک اپراتور چشت میز خود نیست و یا امکان پاسخگویی به تماس ها ی تلفنی خود را ندارند با انتقال تماس می تواند تماس های ورودی را به یک اپراتور و یا شماره دیگر منتقل کند.

Follow Me : قابلیت پیگیری تماس ها با استراتژی های گوناگون نظیر rrmemory ، Ring All را در سیستم تلفنی ایزابل فراهم می کند. در این بخش می توانید مدت زمان زنگ خوردن یک داخلی را مشخص کنید و اگر اپراتور پاسخگو نبود، می توانید تماس را به جای دیگر نظیر IVR و صف انتظار انتقال دهید و یا یک فایل صوتی برای او پخش شود.

Voice Mail :  به توسط این گزینه می توانید صندوق صوتی فعال کنید تا تماس گیرنده برای داخلی مورد نظر در صورت عدم پاسخگویی یک پیام صوتی بگذارد. اپرتور پس از مراجعه به تلفن می تواند صندوق صوتی خود را چک کرده و پاسخ پیام های صوتی خود را بدهد.

Recording : با این قابلیت سیستم تلفنی ایزابل، امکان ضبط مکالمات تلفنی داخلی ها و تماس های ورودی و خروجی را می توانید فعال کنید. در این بخش می توانید مشخص کنید کدام داخلی ها تماس های آنها ضبط شود و کدام داخلی ها ضبط مکالمات تلفنی نداشته باشند. ضبط مکالمات می تواند به صورت خودکار صورت بگیرد و یا توسط شماره گیری یک کد بر روی گوشی تلفن انجام شود.

IVR : گزینه IVR از پرکاربردترین قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل است که امکان راه اندازی تلفن گویا به تعداد دلخواه برای شماره تلفن های گوناگون را فراهم می کند. همچنین در این بخش امکان تعریف تلفن گویا های مختلف متناسب با زمان های مختلف وجود دارد.

ivr در ایزابل

Announcement : پخش اعلان صوتی در بخش های مختلف نرم افزار ایزابل توسط این قابلیت انجام می شود. میتوانید در تلفن گویا و یا دیگر قسمت های نرم افزار یک پیغام صوتی از پیش تعریف شده پخش نمایید. این پیام های صوتی می تواند یک موزیک، پیام تبلیغاتی و یا پیام صوتی به منظور اطلاع رسانی باشد.

Conference : کنفرانس تلفنی تصویری و صوتی از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل است که توسط این گزینه انجام می شود. با این قابلیت امکان ایجاد کنفرانس های صتی و تصویری میان افردا مختلف سازمان فراهم می شود.

Time Condition : تغییر مقصد تماس های ورودی با توجه به شرایط زمانی. این قابلیت کمک می کند تا شما در بازه های زمانی مختلف، پیام های صوتی مختلف در تلفن گویا برای تماس گیرندگان پخش کنید. برای مثال زمان استراحت کارمندان و یا ساعات غیر کاری یک تلفن گویای مجزا پخش شود.

Queue : صف انتظار تماس یا صف انتظار مکالمه که یکی از امکانات مهم و پرکاربرد سیستم تلفنی ایزابل است از طریق این گزینه فعال می شود. شما می توانید به تعداد دلخواه صف انتظار تماس بسازید و به واحد های مختلف سازمان اختصاص دهید.

Inbound Rout : این بخش گزینه ای برای مسیریابی تماس های ورودی به سیستم تلفنی ایزابل است. با ابن گزینه می توانید تماسهای ورودی به سیستم تلفنی ایزابل را مدیریت کنید و به بخش های مختلف نرم افزار منتقل کنید.

Outbound Rote : مسیریابی تماس های خروج از سیستم تلفنی ایزابل نیز به توسط این گزینه انجام می گردد. اگر شما چندین مسیر مختلف برای خروج تماس های تلفنی از سیستم تلفنی ایزابل داشته باشید با این قابلیت می توانید مسیر آنها را تعیین کنید.

FAX : فکس نرم افزاری از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی issabel است که از این بخش راه اندازی می گردد. می توانید اکانتهای مورد نیاز و داخلی فکس خود را مشخص کنید تا با شماره گیری آن امکان ارسال و دریافت فکس فعال شود

Reports :  گزارشات تماس های تلفنی وجه تمایز سیستم تلفنی ویپ با اکثر سانترال های آنالوگ است. در این بخش امکان مشاهده تماس های ورودی، خروجی و داخلی سیستم تلفنی ایزابل به تفکیک و بر اساس داخلی ها و زمان بندی های مختلف قابل مشاهده می باشد.

Phonebook : دفترچه تلفن برای شما امکان ذخیره سازی شماره های تماس به همراه مشخصات فردی را فراهم می کند تا به هنگام تماس مخاطبین علاوه بر شماره آنها، نام آنها را نیز بر روی گوشی تلفن مشاهده کنید.

Call Back :  تماس برگشتی

Fail2BAN : این قایلیت مهم، امنیت سیستم تلفنی ایزابل را فراهم می کند. با این قابلیت می توانید تعداد تلاش های IP های مختلف در صورت وارد کردن نام کاربری و پسورد اشتباه را محدود کنید تا از هک احتمالی سیستم تلفنی ایزابل جلوگیری کنید. این قابلیت دارای بخش های لیست سیاه ولیست سفید نیز بوده تا یک IP را به انتخاب خود در این لیست ها قرار دهید.

Time Condition : با این قابلیت می توانید بازه های زمانی مشخص کنید تا تماس ها در این بازه های زمانی به محلی مشخص نظیر یک داخلی، تلفن گویا و یا صف انتظار هدایت شوند.

feature codes : کدهایی هستند که انکان دسترسی به برخی از قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل را فراهم می کنند. برای مثال با یک فیچر کد می توانید تماسی که بر روی یک تلفن دیگر است را به تلفن خود منتقل کنید.

امکان مشاهده آنلاین تماس ها در اپراتور پنل : به واسه این بخش امکان مشاهده و مانیتورینگ زنده تماس های ورودی، خروجی و داخلی سازمان و همچنین وضعیت اشغال یا آزاد بودن داخلی های پرسنل فراهم می شود. با این قابلیت سیستم تلفنی ایزابل مدیران بخش های مختلف یک سازمان به راحتی می توانند بر عملکرد تلفنی اپراتورهای خود نظارت داشته باشند و عملکرد آنها را بررسی نمایند.

امکان تعریف داخلی روی تلفن همراه : با این قابلیت به راحتی می توانید داخلی های تلفنی خود را بر روی گوشی های تلفن همراه تنظیم کنید تا در مواقعی که کارمندان داخل شرکت نیستند نیز به داخلی های تلفنی خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، به کمک این قابلیت سیستم تلفنی ایزابل، دسترسی به خطوط تلفنی شرکت برای کارمندان و مدیران بیرون از سازمان نیز امکان پذیر خواهد بود.

امکان تولید و ایجاد ماژول های نرم افزاری دلخواه با برنام نویسی : نرم افزار سیستم تلفنی ایزابل همانطور که در بالا اشاره کردیم یک نرم افزار Open Source است. بنابراین به شما اجازه می دهد تا با برنامه نویسی امکانات و قابلیت های مورد نیاز خود را پیاده سازی کنید. امکاناتی نظیر تماس گیر خودکار، نظرسنجی پس از تماس، گزارش گیری پیشرفته دقیق و تفکیک شده، نوبت دهی تلفنی، اعلام کد اپراتور و بسیاری قابلیت های دیگر که در سیستم تلفنی ایزابل موجود نیست و به توسط برنامه نویسی قابلیت ایجاد شدن دارد. با شرکت در دوره برنامه نویسی VOIP مجموعه ویپ دان می توانید با اصول برنامه نویسی استریسک آشنا شوید و قابلیت های مورد نیاز خود را به سیستم تلفنی ایزابل اضافه نمایید.

امکان برقراری ارتباط تلفنی داخلی میان دفاتر یک سازمان : سیستم تلفنی ایزابل به شما کمک می کند تا ارتباط داخلی تلفنی میان دفاتر مختلف یک سازمان در تقاط جغرافیایی مختلف برقرار کنید تا به راحتی و به صورت رایگان با یکدیگر در ارتباط باشند. برای استفاده از این قابلیت نیازمند به زیرساخت ارتباطی بین دفاتر یک سازمان خواهید بود. این قابلیت در کاهش هزینه های تلفنی سازمان ها و کسب و کارهای بسیار موثر خواهد بود.

آموزش ویپ ایزابل :

یکی از بهترین دورهای آموزش VOIP در ایران دوره آموزش ویپ ایزابل است. در این دوره آموزش ویپ دانشجویان با مفاهیم و اصول تکنولوژی VOIP آشنا می شوند. انواع خطوط تلفنی و نحوه استفاد از انها در سیستم تلفنی ایزابل را یاد میگیرند. با تاریخچه ایزابل و نحوه نصب و راه ندازی ایزابل آشنا می شوند. کار با قابلیت های متنوع این سیستم تلفنی که در بالا به آنها اشاره کردیم را آموزش می بینند، شناخت کافی از انواع سخت افزارهای VOIP پیدا می کنند و در پایان قادر به نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ با ایزابل و برقراری امنیت نرم افزار ایزابل خواهند بود. دوره آموزش ویپ ایزابل یک دوره کاملا کاربردی برای علاقمندان به حرفه ستم تلفنی ویپ است که تمایل دارند در این حرفه کسب درآمد کنند. دانشجویان پس اتمام این دوره آموزشی می توانند در واحد های فنی و پشتیبانی شرکت هایی که در حرفه سیستم تلفنی ویپ فعالیت می کنند استخدام شده و مشغول به کار شوند و یا به صورت فریلنسر پروژه سیستم تلفنی ویپ بگیرند و با انجام این پروژه ها درآمد خوبی برای خود رقم بزنند. در حال حاضر سیستم تلفنی ویپ با استقبال قابل توجه کسب و کارهای گوناگون مواجه گردیده و این موضوع سبب شده تا بازار کاری بسیار عالی و بکر در پیش روی شرکت ها ی فعال در حرقه سیستم تلفنی ویپ قرار بگیرند.

گذراندن دوره های آموزش سیستم تلفنی ایزابل بدون شک شما را در یادگیری سریعتر و اصولی این سیستم تلفنی قدرتمند کمک خواهد کرد. اگر شما هم علاقمند به یادگیری ایزابل و همچنین یادگیری اصول و فنون فروش سیستم تلفنی ویپ و مرکز تماس ویپ هستید در کلاس های آموزشی ویپ دان شرکت کنید.

اگر قصد راه اندازی سیستم تلفنی ویپ و یا مرکز تماس ویپ دارید، ما آمادگی داریم با ارائه مشاوره های تخصصی شما را در راه اندازی یک سیستم تلفنی ویپ قدرتمند راهنمایی کنیم. با ما در ارتباط باشید.

امیدواریم مطالب این مقاله در رابطه با سیستم تلفنی ایزابل ( Issabel ) مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️

سیستم تلفنی ایزابل