22
فوریه

مزایای سیستم تلفنی ویپ ( VOIP ) برای کسب و کارها

در این مقاله قصد داریم شما را با 6 مورد از مهمترین مزایای سیستم تلفنی ویپ برای کسب و کارهای گوناگون آشنا کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سیستم تلفنی ویپ چیست ؟

VOIP اختصار Voice Over IP و به معنای انتقال صدا بر بستر شبکه است. این فناوری در دهه 90 میلادی پدید آمد. تکنولوژی VOIP سبب تحولی عظیم در صنعت ارتباطات شد. با ظهور این تکنولوژی رفته رفته ارتباطات صوتی بر بستر شبکه جای ارتباطات آنالوگ را گرفته و زمینه ساز پیدایش نسل جدیدی از سانترال های تلفنی یا به عبارتی سیستم های تلفنی های تحت شبکه گردید. مرکز تلفن VOIP که با پیدایش آن فصل جدیدی از ارتباطات برای شرکت ها و سازمان ها شروع گردید ، به لحاظ امکانات و قابلیت های نرم افزاری غنی و کاربردی ، طی مدت زمان کوتاهی مورد استقبال بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران سازمان ها کوچک و بزرگ گردید.

قابلیت های مرکز تلفن ویپ :

سیستم تلفنی ویپ ده ها قابلیت ارزشمند و کاربردی داشته که مهمترین آنها تلفن گویا ( IVR )، صندوق صوتی، امکان ایجاد داخلی روی موبایل، ارائه گزارشات تماس های تلفنی، صف انتظار مکالمه، فکس نرم افزاری، امکان برقرای ارتباط تلفنی داخلی میان دفاتر مختلف یک سازمان، امکان ایچاد کنفرانس های صوتی و تصویری، راه اندازی سیستم پیجینگ، امکان تماس رایگان از روی وب سایت، ضبط مکالمات تلفنی، فراهم سازی بستر دورکاری، انتقال تماس، ارتباط با CRM، مانیتورینگ آنلاین و امکان تعریف کار برای نرم افزار است. این قابلیت ها تنها بخشی از قابلیت های سیستم تلفنی ویپ هستند.

مزایای سیستم تلفنی ویپ

آنچه محبوبیت مرکز تلفن ویپ را بیشتر می کند مزایا و دستاوردهای بی نظیر آن برای کسب و کارهاست که در این مقاله به بررسی 4 موضوع از مهمترین مزایای سیستم تلفنی ویپ خواهیم پرداخت.

مزایای سیستم تلفنی ویپ :

آنچه محبوبیت مرکز تلفن VOIP را نزد مدیران کسب و کارهای گوناگون بیشتر می کند مزایا و دستاوردهای بی نظیر آن برای کسب و کارهاست که در این مقاله به بررسی 6 مورد از مهمترین مزایای سیستم تلفنی ویپ خواهیم پرداخت.

کاهش هزینه های تلفنی با VOIP :

یکی از بارزترین و البته مهمترین مزایای سیستم تلفنی ویپ کاهش هزینه های تلفنی است. قابلیت ایجاد داخلی روی موبایل که از قابلیت های سیستم تلفنی ویپ به شمار می رود، به شما کمک می کند تا با اختصاص داخلی تلفنی به کارمندان و مدیران سازمان و تنظیم آن بر روی گوشی تلفن همراه، حتی در بیرون از مجموعه هم با آنها ارتباط تلفنی داخلی داشته باشید و همه کارمندان به صورت رایگان با یکدیگر مکالمه تلفنی داشته باشند. این امکان هزینه های تلفنی حاصل از تماس با موبایل را کاهش می دهد.

سیستم تلفنی ویپ امکان ایجاد ارتباط تلفنی داخلی بین دفاتر یک سازمان در نقاط جغرافیایی مختلف را فراهم می کند. با این قابلیت همه واحدهای مختلف یک سازمان می توانند ارتباط تلفنی داخلی و رایگان با یکدیگر برقرار کنند. این امکان هزینه های تلفنی کسب و کارها را کاهش می دهد.

کاهش هزینه های سازمانی با VOIP :

آنچه به عنوان پایه یک سیستم تلفنی و یا سانترال ها همواره مورد نظر بوده ، برقراری ارتباط داخلی میان کارمندان و پرسنل شرکت ها است که سیستم تلفنی VOIP با برخورداری از قابلیت های ویژه به نحو احسن این وظیفه را انجام می دهد. این سیستم نه تنها ارتباط داخلی را میان کارمندان داخل شرکت ، که حتی میان کارمندانی که در خارج از شرکت هستند به خوبی برقرار می کند. این دستاورد بزرگ که امروزه با عنوان دورکاری مورد استقبال کسب و کارهای گوناگون قرار گرفته است از مهمترین مزایای سیستم تلفنی ویپ بوده که در ابعاد گوناگون کاهش هزینه های سازمان ها نظیر کاهش هزینه های دفتر کار ، کاهش هزینه های لوازم و وسایل دفتری ، کاهش هزینه های مربوط به قبوض برق و … را به دنبال خواهد داشت.

از دیگر مزایای سیستم تلفنی ویپ که سبب کاهش هزینه های سازمان ها می گردد ، امکان برقراری ارتباط تلفنی داخلی بین شعب و دفاتر یک سازمان در نقاط مختلف یک شهر ، کشور و دنیا می باشد که به راحتی و بدون پرداخت هزینه تلفنی میتوانند با یکدیگر مکالمه تلفنی برقرار کنند.

فکس نرم افزاری که از دیگر قابلیت های سیستم تلقنی ویپ است به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه ارسال و دریافت فکس داشته باشید. با این قابلیت هزینه خرید دستگاه فکس سخت افزاری و هزینه های نگهداری شما کاهش میابد. عملکرد این سیستم کاملا نرم افزاری بوده و حتی در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی می شود.

افزایش رضایتمندی مشتریان با VOIP :

از مزایای سیستم تلفنی ویپ افزایش رضایتمندی مشتریان یک کسب و کار است. یکی از شعارهای هر سازمان ، نهاد و شرکتی از دیرباز جلب و افزایش رضایتمندی مشتریان خود بوده است. چیزی که سیستم تلفنی VOIP با امکانات نرم افزاری خود به خوبی توانسته در کسب آن ایفای نقش کند. به تکرار برای هر یک از ما اتفاق افتاده که با مجموعه ای به دفعات مختلف تماس گرفته ایم و هر بار با بوق اشغال مواجه شده ایم. این موضوع دقیقا تاثیر بسیاری زیادی در کاهش رضایتمندی مشتریان و افزایش نارضایتی خواهد داشت.

مسئله ای که در شرکت های خدماتی خود را به وضوح نمایان خواهد کرد و عواقب خطرناکی از جمله کاهش فروش و طبیعتا ضرهای مالی جبران ناپذیر را برای یک سازمان به دنبال خواهد داشت. سیستم تلفنی ویپ با برخورداری از امکانات مختلف و در راس آنها پیاده سازی مرکز تماس و قابلیت صف انتظار تماس به خوبی می تواند تماس های ورودی و در اصل تماس های مشتریان و مخاطبین را مدیریت کرده و با توجه به تعداد پرسنل پاسخگویی ، آنها را در صف انتظار قرار داده و با در مدت زمانی معین آنها را به اپراتور پاسخگویی آزاد وصل کند و در این بین آنها را با پخش موزیک و یا پیام های تبلیغاتی سرگرم کند. موضوعی که رضایتمندی مشتریان را تا حد بسیار زیادی در مرحله تماس با مجموعه و دریافت خدمات تلفنی جلب می کند.

امکان ایجاد نظرسنجی پس از مکالمه که از دیگر مزایای سیستم تلفنی ویپ است نیز می تواند به افزایش رضایتمندی مشتریان یک سازمان کمک کند. با این قابلیت تماس گیرندگان می توانند به نحوه پاسخگویی اپراتورهای پاسخگو امتیاز داده و یا علت نارضایتی خود را با پیام صوتی اعلام کنند. مدیران سیستم نیز می توانند از این نظرسنجی ها گزارش بگیرند و سطح رضایت مشتریان را بررسی کنند.

مزایای سیستم تلفنی ویپ

نظارت بر عملکرد کارمندان با VOIP :

از مزایای سیستم تلفنی ویپ نظارت بر عملکرد کارمندان و پرسنل است که در یک شرکت کوچک تا سازمان های بزرگ از مهمترین وظایف و البته دغدغه های مدیران سازمان ها و شرکت هاست. واحد های گوناگون یک سازمان که بیشترین وظایف آنها تماس با مشتریان و یا پاسخگویی به مشتریان و تماس گیرندگان است همواره در نوک پیکانی هستند که معرف شرکت و سازمان می باشند. نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات به آنها نقش بسیار مهمی در پیشرفت سازمان و افزایش فروش و نهایتا رضایتمندی و وفاداری مشتریان خواهد داشت.

سیستم تلفنی VOIP ابزاری قدرتمند در اختیار مدیران و صاحبان مشاغل قرار داده تا بتوانند به صورت لحظه ای تماس های کارمندان خود را رصد کنند ، کلی مکالمات را ضبط و ذخیره کنند ، به تماس آنها به لحظه ارتباط با مشتریان ورود کنند و با گزارش گیری از تماس های سازمان به تفکیک واحد ها ، داخلی ها ، تاریخ و ساعت تماس ها از روند فعالیت انها مطلع شوند. نتیجه این گزارشات می تواند در آموزش کارمندان ، کنترل پرسنل ، کاهش هزینه قبوض تلفن و افزایش رضایتمندی مشتریان نقش مهم و اساسی داشته باشد.

افزایش فروش با VOIP :

از جمله مزایای سیستم تلفنی ویپ کمک به افزایش فروش و توسعه کسب و کارهاست. ارسال پیام صوتی انبوه که با نام تماس گیر خودکار نیز شناخته می شود از قابلیت های مرکز تلفن ویپ است که می تواند در جذب مشتریان راغب به کسب و کارها کمک کند.

این سیستم تلفنی به مدیران بخش های مختلف سازمان از جمله مدیران واحد فروش و بازرگانی کمک می کند تا بر عملکرد تلفنی کامندان خود نظارت داشته باشند و در صورتی که کارمندی توانایی پاسخگویی به سوالات و درخواست مشتریان را نداشته باشد آن را شناسایی کنند و آموزش های لازم را در اختیار او قرار دهند. این موضوع به صورت غیر مستقیم در افزایش فروش و بهبود روند فروش محصولات و خدمات یک سازمان تاثیر گذار است.

سهولت و بهبود کیفیت در ارتباطات تلفنی با VOIP :

از دیگر مزایای سیستم تلفنی ویپ که کاملا محسوس است افزایش کیفیت در ارتباطات تلفنی نسب به سانترال های آنالوگ می باشد. صدا در سیستم تلفنی ویپ از طریق شبکه منتقل می شود و کیفیت بسیار بالایی خواهد داشد. این سیستم تلفنی ها به خوبی امکان برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری را فراهم می کنند. افراد در فواصل جغرافیایی مختلف به راحتی می توانند با یکدیگر کنفرانس های صوتی و تصویری برقرار کنند و به واسه این قابلیت جلسات خود را از راه دور برگزار کنند. دستاوردی که دغدغه بسیاری از مدیران سازمان ها را برطرف می کند تا در کوتاه ترین زمان و به راحتی جلسه ای را برگزار کرده و برنامه های کاری خود را پیش برند.

اگر قصد نصب و راه اندازی مرکز تلفن ویپ دارید، ما در ویپ دان آمادگی داریم با ارائه مشاوره های تخصصی VOIP شما را در پیاده سازی یک سیستم تلفنی ویپ قدرتمند متناسب با نیازهایتان راهنمایی کنیم. با ما در ارتباط باشید.

امیدواریم مطالب این مقاله از مقالات ویپ ( VOIP ) سایت ویپ دان در رابطه با مزایای سیستم تلفنی ویپ مورد توجه شما قرار گرفته باشه. جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات ما به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.❤️

کاربردهای سیستم تلفنی voip